Ecpe
Noula Charikleia
Ecpe
Noula Charikleia
Σήμα κινδύνου από τους επιστήμονεςΤην αποφυγή χρήσης κινητού πριν από την ηλικία των 12 ετών και πολύ περιορισμένη χρήση έως τα 17 συνιστούν επιστήμονες, ενώ κρούουν και τον κώδωνα του κινδύνου για τη χρήση του τονίζοντας ότι είναι εξαιρετικά επιβλαβές.
“Το 2011 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας παρουσίασε την εκτίμηση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ερευνών για τον Καρκίνο, σύμφωνα με την οποία η ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων είναι «πιθανώς καρκινογόνος για τον άνθρωπο. Αναφέρθηκε μάλιστα ειδικά στην αύξηση της χρήσης των κινητών μεταξύ των παιδιών και των εφήβων”, λέει στην “Καθημερινή” ο κ. Χρήστος Γεωργίου, καθηγητής Βιοχημείας στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Ο κ. Γεωργίου τονίζει πως η χρήση κινητών στα παιδιά μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επιβαρυντική. “Το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς. Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος της ακτινοβολίας το δέχεται ο εγκέφαλος. Τα οστά του παιδικού κρανίου, όμως, είναι πολύ πιο λεπτά. Επίσης, το μέγεθος του παιδικού κεφαλιού είναι μικρότερο, με αποτέλεσμα η ακτινοβολία να το διαπερνά. Για όλους αυτούς τους λόγους, στις 2 Δεκεμβρίου 2012, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προχώρησε σε σύσταση για μείωση των ορίων εκπομπής συσκευών και κεραιών κινητής τηλεφωνίας”, εξηγεί ο κ. Γεωργίου.
“Υπάρχουν έρευνες που καταγράφουν αύξηση των κρουσμάτων λευχαιμίας σε παιδιά, ύστερα από αυξημένη έκθεση σε ακτινοβολία», τονίζει ο κ. Γεωργίου. Επιπροσθέτως, Γάλλοι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπορντό δημοσίευσαν έρευνα στη βρετανική επιθεώρηση «Occupational and Environmental Medicine”, σύμφωνα με την οποία η βαριά χρήση κινητού τηλεφώνου (πάνω από μισή ώρα την ημέρα) αυξάνει τρεις φορές την απειλή εκδήλωσης καρκίνου του εγκεφάλου.
Ο καθηγητής Λόουρι Τσάλις, πρώην επικεφαλής του χρηματοδοτούμενου από τη βρετανική κυβέρνηση ερευνητικού προγράμματος για τις επιπτώσεις στην υγεία από τις τηλεπικοινωνίες, τονίζει πως “σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει χρήση κινητού τηλεφώνου σε παιδιά κάτω των 12 ετών. Το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών δεν είναι ανεπτυγμένο. Για παράδειγμα, έχουμε δει ότι τα παιδιά επηρεάζονται πολύ περισσότερο από τους ενήλικες από την υπεριώδη ακτινοβολία”.
Βεβαίως, υπάρχουν και μελέτες με καθησυχαστικά αποτελέσματα, αλλά καθώς η ανησυχία για τις επιπτώσεις στην ευαίσθητη παιδική και εφηβική ηλικία είναι μεγάλη, οι επιστημονικές έρευνες κλιμακώνονται. Από τον Σεπτέμβριο φέτος ξεκίνησε σε 160 σχολεία του Λονδίνου μεγάλη τριετής έρευνα, με συμμετοχή 2.500 παιδιών ηλικίας 11-12 ετών.
Οι περισσότεροι επιστήμονες συστήνουν αποφυγή της χρήσης κινητού τηλεφώνου πριν από τα 12 έτη και πολύ περιορισμένη χρήση μέχρι τα 16-17. Η χρήση hands free και των άλλων μέτρων προφύλαξης θεωρείται απολύτως απαραίτητη.
Πηγή:http://www.matrix24.gr
Σε έναν κόσμο που οι χώρες του καθίστανται όλο και περισσότερο αλληλεξαρτώμενες και νέες τεχνολογίες έχουν εξαλείψει τα σύνορα και τις αποστάσεις, δεν μπορούμε πια να παραμένουμε μονόγλωσσοι. Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας έχει γίνει αναγκαία περισσότερο από ποτέ για τη σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο.
Η επιτυχία πλέον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα του ατόμου να λειτουργήσει ως ένα μέλος ενός παγκόσμιου χωριού (E.E. κλπ) του οποίου τα μέλη ομιλούν μια ποικιλία γλωσσών. Η εκμάθηση ξένων γλωσσών δεν αποτελεί πλέον ένα χόμπι, αποτελεί μια αναγκαιότητα για τους σύγχρονους νέους.Πως όμως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να βοηθήσει στο να αντιμετωπίσουν οι νέοι τις προκλήσεις του σήμερα;
Σε μια περίοδο που το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων δυσκολεύεται να κατακτήσει μια θέση στην αγορά εργασίας ένα σίγουρο διαβατήριο για την θέση αυτή αποτελεί η γνώση ξένων γλωσσών. Η γλωσσομάθεια είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους.
Καταρχήν σε προσωπικό επίπεδο μιας και ο νέος αποκτά μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση. Εάν βρεθεί για παράδειγμα σε μια ξένη χώρα θα καταφέρει να επικοινωνήσει με αλλόγλωσσους ανθρώπους πράγμα που σίγουρα τονώνει την αυτοπεποίθηση του νέου. Διευρύνει τον πνευματικό ορίζοντα, την κριτική του ικανότητα, δημιουργεί νέους τρόπους σκέψης, νέες νοητικές δεξιότητες.
Σε κοινωνικό επίπεδο μιας και η γλωσσομάθεια μπορεί να βοηθήσει τους νέους να ανακαλύψουν τον πολιτισμό της χώρας τους και να τον συγκρίνουν έπειτα με τον πολιτισμό άλλων χωρών. Διότι το να μιλούν μια ξένη γλώσσα σημαίνει πως υπεισέρχονται σ’ένα κόσμο ανθρώπων που σκέφτονται διαφορετικά, έχουν διαφορετικό τρόπο ζωής. Η εκμάθηση γλωσσών συντελεί στην ανάπτυξη της ανεκτικότητας και της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των λαών με διαφορετικό πολιτισμό.
Σε επαγγελματικό επίπεδο η γλωσσομάθεια αποτελεί «κλειδί» για την επαγγελματική επιτυχία. Ειδικά στην Ευρώπη η γνώση και η ευχέρεια σε περισσότερες από δυο γλώσσες αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι ξένες γλώσσες αποτελούν σημαντικό διαβατήριο προκειμένου να ενταχθεί κάποιος στην αγορά εργασίας. Η γνώση της αγγλικής γλώσσας αν και εξακολουθεί να κατέχει την πρωτοκαθεδρία δεν αποτελεί πλέον προσόν μιας και θεωρείται δεδομένη.
Σε μικρές αγγελίες του Τύπου παρατηρούμε πως από επιθυμητή έως απαραίτητη είναι πλέον η επαρκής, ακόμη και άριστη γνώση των ξένων γλωσσών.
Στην επαγγελματική σταδιοδρομία είναι δύσκολο να απορροφηθεί κάποιος στην αγορά εργασίας, αν δεν γνωρίζει, όχι μόνο μια, αλλά τουλάχιστον δυο ξένες γλώσσες.
Η γλωσσομάθεια βοηθά στην συνεχή επιμόρφωση του εργαζομένου. Του επιτρέπει να συνεργάζεται με αλλόγλωσσους, διευρύνει το πλαίσιο συναλλαγών. Αυτό σε μια κοινωνία παγκοσμιοποιημένη και πολυπολιτισμική, όπως η δική μας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρονται αρκετές ευκαιρίες για εργασία που χάνονται από την έλλειψη γλωσσικών γνώσεων. Ταυτόχρονα, όμως, οι επαγγελματικές απαιτήσεις έχουν αυξηθεί τόσο ώστε η γνώση ξένων γλωσσών κρίνεται απαραίτητη ακόμα και για τους πολίτες που θέλουν να εργάζονται στην χώρα τους. Η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα για παράδειγμα καθιστά αναγκαία την εκμάθηση μιας ή περισσοτέρων γλωσσών.
Στην ανώτατη εκπαίδευση η γνώση ξένων γλωσσών είναι απαραίτητη μιας και καμία ειδίκευση, εξειδίκευση, μεταπτυχιακό, ή εκπόνηση διδακτορικής διατριβής πρέπει να συνοδεύεται από την πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας. Οι ερευνητές έχουν το πλεονέκτημα να καταρτιστούν αρτιότερα και να καταφύγουν στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Με την ξένη γλώσσα θα έρθουν σε επικοινωνία με τις ξενόγλωσσες λογοτεχνίες και με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η συμμετοχή επίσης ενός φοιτητή σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητικού πληθυσμού, οι σπουδές στο εξωτερικό ή ακόμα και η εργασία εκεί δείχνει πως οι ξένες γλώσσες είναι απαραίτητες.
Ακολούθως, η εκμάθηση γλωσσών, είτε για μελέτη, είτε για επαγγελματικές ανάγκες, για τους σκοπούς της κινητικότητας, για ανταλλαγές, είτε για απλή προσωπική ευχαρίστηση είναι πλέον επιτακτική.
Για να σου εξασφαλίσουμε μια κορυφαία εμπειρία, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies.